fbpx

מסע על אופניים בהרי האטלס שבמרוקו

במאי: קובי יונתן

14:30 דקות | ישראל​

מסלולי הרכיבה על הרי האטלס במרוקו הם אתגריים ביותר, חלקם צרים, רצופים בסלעים, בשורשי עצים לכל אורך הרכסים ובמדרונות. בין לבין הם עוברים בכפרים ובשדות של הכפריים. המפגשים הבלתי אמצעיים עם התושבים הברברים הם חוויה גדולה. הגענו לפסגות האטלס הגבוה ולאזורי ספר המדבר כשגוני הקרקע המשתנים יוצרים נוף מושלם לרכיבה. אחת החוויות הגדולות במהלך הרכיבה הם הפרדות בהם נעזרנו כדי להעלות את האופניים לפסגת ההר, משם רכבנו מטה על שפת תהום אל הכפרים שבתחתית ההר.

מסע על אופניים בהרי האטלס שבמרוקו
חגיגת השנה החדשה בשבט נאגה במיאנמר

חגיגת השנה החדשה בשבט נאגה במיאנמר

במאי: ישראל פיילר

8:08 דקות | ישראל​

שבט נאגה מחולק לתתי שבטים ושוכן משני עברי גבול, במיאנמר ובהודו. גאים במורשתם, הם חיים בשקט תחת משטר זר.
בעבר היו בני השבט אנימיסטים, לוחמים וציידי גולגולות, כיום הם נוצרים עובדי אדמה ושוכנים במפוצל.
שאיפתם היא להתאחד ולהקים מדינה עצמאית..
השבט חוגג בסוף עונת האסיף את פסטיבל תחילת השנה. בני השבט שרים ורוקדים ונותנים ביטוי לשאיפתם לחופש ולעצמאות. בריקודי המלחמה הם מפגינים גאווה לשבט ולעברם כציידי גולגלות.
חיילי הממשל מלווים את הפסטיבל ושומרים על השקט והביטחון.
הסרט צולם בצפון מיאנמר והוא משדר צמא לחופש  אחדות ועצמאות של שבט ססגוני ומיוחד.

בדרך שלו

במאית: לאורה בן עזרא

14:03 דקות | ישראל

"המקום היחיד להתחיל בו הוא עכשיו, כי כאן אנחנו נמצאים. אז למה לדחות את זה?" (אלן ווטס)

חבר יקר שאחרי תקופת חיים לא פשוטה בה הוא איבד את היקר לו, החליט לעצור את הכל לארוז תיק ולצאת לטייל לבדו שלושה חודשים בשבילי ישראל.

"יצאתי לחפש את האמת", מסע מרתק בו הוא צילם ותיעד את עצמו בחוויות, באנשים המגוונים שפגש בדרך ובשאלות שנתקל בהן על החיים. אז מה מניע אתכם לקום בבוקר ולהתחיל ללכת?

בדרך שלו
חמסה חמסה

מסע חמסה חמסה, להשיב אותם הביתה

במאית: אורלי בויום

14:59 דקות | ישראל

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל', קלאודיה הקרמיקאית ובתה אורלי יוצאות לאתר את משפחות החטופים ולתת להן חמסות שקלאודיה הכינה, לכל חטוף יש חמסה משלו, עם השם שלו, הגיל ולב אחד גדול ששומר עליו ומחכה שיחזור כבר הביתה. השתיים נפגשות עם המשפחות, מחלקות את החמסות וגם נתקלות בקשיים ומהמורות שכמעט גורמות להן להפסיק את המסע. על הדרך הן גם לומדות להכיר אחת את השנייה ולהעריך את החיים מחדש. מסע פיסי ומנטאלי הנע בין תקווה לייאוש, בין הומור לבכי ובין הכאב הלאומי לאישי.

אינואיט - מסע עם האינואיטים הארקטיים

במאי: דודו בן צור

14:58 דקות | ישראל

נאנוק איש הצפון היה אחד הסרטים הדוקומנטריים הראשונים שנוצרו בהיסטוריה של הקולנוע, הסרט תיעד את קהילת האינואיטים בקנדה הארקטית. בשנת 2001 יצאתי לתעד קהילה דומה בצפון מערב גרינלנד, אזור קו רוחב 80 מעלות צפון. רוב המסע מתבצע על גבי הים הקפוא במיצר שבין גרינלנד לקנדה הארקטית. יצאנו מהכפר קנאק צפונה למסע מזחלות כלבים עם ציידים גרינלנדים במהלך ה״אוטוק״ – הציד הראשון של כלבי ים כשהים הקפוא מתחיל להפשיר. זהו תיעוד תרבות האינואיטים הארקטיים שהולכת ונעלמת, תרבות של ציד, הישרדות, ניווט, נהיגת מזחלות ועוד. השפה שלהם נדירה ביותר ומעט מאד אנשים דוברים אותה, כמה מאות סך הכל. נכיר את כלבי המלמוט הגרינלנדים המשמשים את אנשי הצפון מזה אלפי שנים וציד מרתק אבל לא קל לצפייה.  

אינואיט - מסע עם האינואיטים הארקטיים
אמריקאים בישראל

אמריקאים בישראל

במאי: ג'וני וונמן

14:16 דקות | ארה"ב

לאחר לכידת חוויות כתייר בשתי נסיעות לישראל, אני חוזר ובוחן את החומרים הגולמיים, מחפש השראה במוסיקה מתאימה ומשלב אותם יחד. זה מצית את ההשראה ליצירת עמוד שדרה נרטיבי, שזירה של אלמנטים חזותיים ושמיעתיים כדי להעביר חווית מסע עשירה וסוחפת. הסינרגיה שנוצרת בין פס הקול המוזיקלי והתיעוד הדוקומנטרי חורגים מגבולות העשייה הקולנועית הקונבנציונלית.

פרסים לזוכים ולזוכות מתנת:

FujiFilm
לוגו שירת הבשר
דונה גרציה
דילוג לתוכן